הרמת סינוס sinus lift

הרמת סינוס הינה סוג של השתלה ועיבוי עצם המבוצע בלסת העליונה, באיזור של  מערות האף – הסינוסים של הלסת העליונה. Maxillary sinus

הרמת סינוס – המבנה האנטומי

הרמת סינוס של הלסת העליונה הינו חלל מצופה רקמה הנפתח אל חלל האף. השורשים של השיניים הטוחנות בלסת העליונה סמוכים לחלקו התחתון של הסינוס. כאשר נעקרות שיניים אלו קיימת קרבה ממשית בין חלל הסינוס לבין חלל הפה. כמות העצם שנותרה הינה הבסיס להחדרת שתלים דנטליים. כאשר גובה העצם אינו מספק והוא נמוך מ 8-10 מ”מ יש להוסיף עצם לצורך  אחיזת השתלים.

הרמת סינוס - צילום

הליך הרמת סינוס

ברוב המקרים מבוצעת הרמת סינוס בהרדמה מקומית. לתוך חלל הסינוס מוחדר תחליף עצם אשר נקלט על ידי עצם הלסת ומשתלב בתוכה, כך שנוצר נפח נוסף של עצם לתוכה מוחדר ומיוצב השתל הדנטלי. החדרת העצם מבוצעת בהליך ניתוחי המבוצע מתוך חלל הפה במהלכו מגיעים אל הסינוס מהקיר הצדדי של הלסת. מדובר בהליך כירורגי זעיר, במהלכו עושים שימוש בתחליף עצם ובממברנה המסייעים לגוף לייצר עצם חדשה בתוך הסינוס. איזור הניתוח נסגר ונתפר ויש להמתין כ 6 חודשים עד לריפוי ויצירה של עצם יציבה. בסיום שלב הריפוי יש לחשוף את השתלים שנותרו חבויים בתוך הרקמה בהליך קצר ופשוט, ולאחר מכן ניתן להמשיך ולשקם את המקום בעזרת כתרים. כאשר קיימת די עצם טבעית ניתן לבצע את הרמת סינוס יחד עם החדרת השתלים הדנטליים. במצבים בהם קיימת מעט מאד עצם יש לבצע את הרמת הסינוס בנפרד, לבנות די עצם ורק לאחר מספר חודשים, תקופה בה נוצרת העצם, ניתן להחדיר ולייצב את השתלים.

הרמת סינוס סגורה – במצבים בהם חוסר העצם קטן יחסית ויש להוסיף 2-3 מ”מ של עצם בלבד ניתן לבצע הליך מוגבל ופשוט יותר. בהליך זה מחדירים עצם דרך הקדח הנוצר בעצם עבור השתל. כאן מדובר בהליך ניתוחי  פשוט וזול  יותר.

לאחר ניתוח הרמת סינוס

בימים שלאחר הניתוח ולאחר שפגה ההרדמה ניתן להשתמש במשככי כאבים ע”פ ההוראות שניתנו, תתכן נפיחות חיצונית בלחי אשר תלך ותגבר במשך שלושת הימים הראשונים, כמו כן יתכנו שטפי דם תת עוריים המתבטאים בכתמים כחולים. תופעות אלו עוברות בד”כ במשך השבוע שלאחר הניתוח.

הסיבוכים העיקריים של הרמת סינוס הנם דימום וזיהום לאחר הניתוח. במקרה של הופעת חום, נפיחות מתמשכת או כאב עז שאינו חולף יש ליצור קשר עם המרפאה.

כללי התנהגות לאחר הרמת סינוס

להקפיד על נטילת התרופות על פי ההמלצה. אלו יכללו לעיתים אנטיביוטיקה, סטרואידים, טיפות אף ושטיפות פה. יש להפסיק עישון בימים שלפני הניתוח ולאחריו. ביום הניתוח יש להמנע ממזון חם או שתיה חמה. אין לירוק או לשטוף את הפה. מזון רך בלבד. לאכול מאכלים רכים בלבד. אין לצחצח שיניים. כשבוע לאחר הניתוח אין לעשות פעילות גופנית, בחודש הראשון רצוי שלא לקנח את האף או להפעיל לחץ בפעולות כגון ניפוח בלון, נגינה בכלי נשיפה, טיסה או צלילה וכן להתעטש או להשתעל רק בפה פתוח. הרמת סינוס הינו  טפול מורכב המהווה חלק מתוכנית טיפול כירורגית ושיקומית כוללת. לא תמיד ניתן לקבוע את הצורך בביצוע הרמת סינוס כבר בשלב הראשון של הכנת תכנית הטפול ויש להמתין עד לאחר שלב העקירות וביצוע צילום סיטי CT.

קבעו תור לבדיקה וקביעת תכנית טיפול מתאימה אצל המומחים שלנו.

/ 5.

שתף עמוד:

לתיאום פגישת ייעוץ מקצועית

השאירו כאן פרטים:

דילוג לתוכן