שיקום הפה – הרב תחומי

שיקום הפה  הרב תחומי – טיפולי חניכיים, טיפולי שורש, כירורגיה, שתלים, יישור שיניים ושיקום הפה

שיקום פה נכון במיטבו, בעיקר במקרים המורכבים מחייב שילוב ותיאום בין תחומים שונים ברפואת שיניים, מומחים מתחומים שונים וטכנולוגיות טיפול שונות. הערכה נכונה וטפול מקדים בחניכיים מהווה אבן יסוד לכל טפול שיקומי. הערכת הסיכויים העתידיים של השיניים הקיימות, עצירת ההתקדמות של מחלת החניכיים הקיימת ושילובן של השיניים הטבעיות במערך השיקום בהתאם למצבן. טיפול חניכיים נכון ותחזוקה נכונה יכולים לשמר שיניים טבעיות לשנים רבות. שיניים אלו יכולות לשמש כשיניים תומכות לשיקום על גבי גשרים קבועים או תותבות.

למצבן של החניכיים משמעות אסתטית גדולה והתערבות נכונה יכולה לשפר את המראה האסתטי אם באמצעות השתלה ותוספת של רקמת חניכיים או השתלות עצם באיזורים של חסר או בתיקון קו החניכיים ויצירת חיוך הרמוני.

  • ניתוחי חניכיים מבוצעים לעיתים כדי לאפשר ולתמוך בביצוע שיקום איכותי ונכון כגון בעת הצורך בביצוע הארכת כותרת.
  • טיפולי חניכיים מבוצעים גם לצורך תחזוקה וטיפול בשתלים קיימים וחיוניים לשימור ארוך טווח של שיקום פה קיים.

שילוב פעולות כירורגיות בתהליך שיקום הפה הנן בעלות מימד משמעותי בעידן השתלים הדנטליים. תפקידו של כירורג הפה והלסתות בתהליך שיקום הפה מתחיל בשלב העקירות ופעולות כירורגיות שמטרתן להכין את העצם כגון שימור הרכס בעת העקירה ( סוג של השתלת עצם) ובפעולות כירורגיות לצורך ביצוע שתלים. השתלים הדנטליים מהווים כיום את הכלי העיקרי להשלמת שיניים חסרות. לצורך ביצוע השתלים מבוצעות פעולות כירורגיות הכוללת גם עיבוי והשתלת עצם מסוגים שונים כולל הרמת סינוס. פעולות כירורגיות אלו מבוצעות במרפאה על ידי מומחה למחלות חניכיים או מומחה לכירורגיית פה ולסתות.

מעורבותו של מומחה ליישור שיניים בתהליך שיקום הפה עשויה לתת מענה מצויין לחלק מן הבעיות בהן נתקלים בעת תכנון וביצוע השיקום. באמצעות יישור שיניים ניתן לפתוח מרווחים מתאימים לשם ביצוע שתלים או לסגור את המרווחים הלא רצויים, ליישר שיניים לעמדה אסתטית ונכונה ולהבקיע שיניים שבורות ופגועות מתוך החניכיים כדי לאפשר שיקום שלהן. שילוב נכון של יישור שיניים בשיקום הפה מאפשר קבלת תוצאות אסתטיות ונכונות מבחינה רפואית.

טיפולי שורש מבוצעים כשלב מקדים לשיקום הפה אם בשל הכרח ובשל מצבן מסיבות הקשורות לעששת או בעיות חניכיים, או כדי לאפשר הכנה נכונה לצורך שימוש בהן כמאחזות בשיקום הפה. אין צורך ואף לא כדאי לבצע טיפול שורש בכל שן העוברת שיקום, אולם יש לשלב אותו בתכנון במקרים המתאימים.

צוות מומחים רב תחומי מאפשר ביצוע טיפול משולב ושיקום רב תחומי ברמה גבוהה.

אמצעים טכנולוגיים – דיגיטליים מאפשרים הדמיה ותכנון מוקדם תוך שילוב החלק הכירורגי והשיקומי ושיתוף פעולה ברמה גבוהה בין הרופאים. אמצעים אלו מאפשרים לשלב בין הדמיה באמצעות טומוגרפיה ממוחשבת CT לבין סריקה תלת ממידית ולתכנן את מיקום השתלים בהתאם למצב האנטומי ומיקומן של השיניים בשיקום הסופי.

קבעו תור להערכה ראשונית לפני שיקום הפה הרב תחומי על ידי צוות מומחים.

/ 5.

שתף עמוד:

לתיאום פגישת ייעוץ מקצועית

השאירו כאן פרטים:

דילוג לתוכן