ביטוח רפואת שיניים

מדוע חשוב לבצע ביטוח רפואת שיניים

כולנו זקוקים לביקורת תקופתית של רופא השיניים וכן לטיפול מונע של שיננית, רובנו גם זקוק לטיפול.  ההוצאה הכלכלית הכרוכה בכך נופלת על הפרט.

המענה הציבורי – ממלכתי בנושא טיפולי שיניים מוגבל לילדים וגם שם רק לטיפול משמר ובמרפאות קופת חולים. רוב טיפולי השיניים והחניכיים אינם נכללים בסל שירותי הבריאות. הסדרת ביטוח רפואת שיניים באמצעות מקום עבודה מהווה הטבה משמעותית הנותנת מענה לצרכים יום יומיים של כל אחד מהעובדים ובני משפחותיהם.

הכללת ביטוח רפואת שיניים כחלק מהגמול לעובד – מעניקה לעובד יתרון כלכלי,  ויוצרת ערך מוסף לארגון שכן הוא מעניק לעובדיו סל הטבות המקדמות ושומרות על המשאב העיקרי: העובדים. בהכללת רכיב זה יש גם משום מסר ערכי לעובד לגבי התייחסות החברה אליו. מה עוד שלמעשה לא ניתן לרכוש ביטוח רפואת שיניים אישי – פרטי.

היתרונות עבור ביטוח רפואת שיניים באמצעות מקום העבודה

ביטוח רפואת שיניים מהווה בעיקרו תוכנית למימון טיפולים נדרשים, וזאת לעומת ביטוח בריאות המהווה תוכנית לכיסוי לאירועים חריגים בחיי אדם, שהם בגדר קטסטרופות. מאחר ורוב העובדים בריאים – הם אינם מנצלים בדרך כלל את ביטוח הבריאות הכללי, לעומת זאת את ביטוח רפואת שיניים כולם יכולים לנצל ומנצלים בפועל. לכן, רמת הסיכון וההוצאה של חברת הביטוח היא גבוהה יותר במיוחד מאחר ו רמת התחלואה בתחום השיניים גבוהה,והצורך במימוש ביטוח רפואת שיניים כבר קיים עם כניסת המבוטח לפוליסה. לכן, עלותם של ביטוחי שיניים הפרטיים והאישיים גבוהה ולא כדאית ליחיד, הכיסוי הביטוחי פחות ותקופות האכשרה ארוכות

לעומת זאת, קיים יתרון בולט לגודל האוכלוסייה. רמת הסיכון של חב’ הביטוח נמוכה יותר ולכן הפרמיה נמוכה באופן משמעותי ותנאיה משופרים. העלות לפרט של ביטוח קבוצתי יכולה להיות זולה בכשליש עד חצי מעלותו של ביטוח רפואת שיניים פרטי. הכנת פוליסה המתאימה למאפייני הקבוצה המבוטחת, לדוגמא – גיל צעיר, יכולה להוזיל את הפרמיה הנדרשת אף יותר. בנוסף, כקבוצה,  ניתן להעסיק יועץ מקצועי המנהל את הפוליסה מול חברת הביטוח ומשפר את רמת הכיסוי ושביעות הרצון של המבוטחים.

קיימים שני סוגי פוליסות עיקריים: פוליסה לטיפול משמר (בדיקות, סתימות, ניקוי וכו’),  ופוליסה רחבה יותר – לטיפול משקם / משולבת הכוללת בד”כ גם טיפול חניכיים, שתלים  וישור שיניים.

העלויות המקובלות לפוליסות ביטוח רפואת שיניים בגופים גדולים נעות סביב 35-50 ₪ לחודש לביטוח משמר ו 85-150 ₪ לביטוח משולב משמר, משקם שתלים, ישור שינים  ועוד. גובה הפרמיה תלוי בהיקף הכיסוי, גודל ומאפייני  האוכלוסיה המבוטחת, שיטת ההצטרפות לביטוח ועוד.

יעוץ מקצועי בנושא ביטוח לרופאת שיניים מאפשר בניית פוליסת ביטוח משופרת המתאימה לצרכי העובדים והמעביד או הארגון, בחירה נכונה של מבטח (הכנת מכרז וניהולו). הסברה לעובדים והגברת ההצטרפות, ניהול שוטף של הפוליסה כנציג המבוטח ובעל הפוליסה, תוך חסכון בזמן, מניעת חיכוכים ושרות זמין למבוטחים. הניסיון מלמד, כי השירות שלנו מגדיל את שביעות הרצון של המבוטחים, מעלה את רמת השרות ומצמצם את הדחייה של התביעות בידי המבטח. בנוסף, קיים חסכון בכסף ומשאבי זמן.  נפרט:

  1. תקשורת נכונה – סיוע במכירה תוך ארגונית של המוצר. העברת  מסר ברור ותמציתי למבוטחים, והתאמת הציפיות למוצר הקיים. “תרגום”  ותמצות  הפוליסה  והמסמכים המשפטיים לשפת יום יום,  כיסויים ומגבלות.
  2. מימוש הפוליסה – אבטחת איכות – ניהול הפוליסה מול המבטח וסיוע בשמירת זכויות המבוטחים והארגון מול המבטח. מניעת דחייה לגבי טיפולים מכוסים, התאמת הטיפול הרצוי על פי טווח הכיסוי של הפוליסה, התייחסות לבקשת המבוטח והרופא המטפל, וכן לתכניות הטיפול המוצעות על ידי הרופאים – בדיקת תכניות הטיפול המוצעות, הפניה לחוות דעת נוספת ודרישת הבהרות.
  3. עלות תועלת משופרת – תמורה גבוהה יותר לפרמיה נתונה. נציג מקצועי של המבוטח עומד מול רופא חברת הביטוח, בוחן את התביעות והבקשות הנדחות על ידה ולעיתים מוגדר בפוליסה כרופא – מכריע. לכן, עולה מספר התביעות המאושרות לתשלום.
  4. שיפור איכות השרות של חברת הביטוח – קביעת הדרישות מחברת הביטוח לגבי השרות למבוטח.  הערכה של איכות השרות הקיים ופיקוח על שמירתו. 
  5. יעוץ רפואי מקצועי חסר פניות וללא ניגוד עניינים. 

פרופיל אישי

  • ד”ר אלי קובי -דר’ לרפואת שיניים, מומחה לרפואת שיניים ציבורית ובעל תואר שני בבריאות הציבור – מינהל וכלכלת בריאות; בעל תואר ראשון ברפואה.
  • 22 שנות ניסיון בייעוץ בתחום ביטוח רפואת שיניים, הכנת פוליסות מותאמות למבוטחים, ליווי מכרזים עבור ביטוח רפואת שיניים וניהול פוליסות ביטוח. יעוץ ולווי ביטוח רפואת שיניים של התעשייה הצבאית, ברום כימיקליים, שרות בתי הסוהר,  קצא”א, אקט – איגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה. ידע מעמיק על שוק ביטוח רפואת שיניים בישראל.
  • מכהן כרופא שיניים מחוזי של משרד הבריאות. עוסק ביזום, תכנון והקמה של תכניות ומערכות בריאות ציבוריות, ברישוי ובפיקוח על מרפאות שיניים, טיפול בתלונות על בעלי מקצועות דנטליים ובעבירות.
  • מעל ל 20 שנות ניסיון בניהול ובפיקוח על מערכות ציבוריות בתחום בריאות השן ובמגעים עם חברות ביטוח, נציגי עובדים, מבוטחים ורופאי שיניים.
  • ניסיון קליני של 22  שנה כרופא שיניים; רופא שינים פעיל ומנהל מרפאת שיניים בה מועסקים מומחים שונים.
  • חבר הארגון הישראלי ליועצים דנטלים ( איל”ד) ובארגון האמריקאי ליועצים דנטליים AADC.
  • בעל תעודת הכרה כיועץ מורשה certified dental consultant  של הארגון האמריקאי.


ביטוח רפואת שיניים - תעודה

/ 5.

שתף עמוד:

לתיאום פגישת ייעוץ מקצועית

השאירו כאן פרטים:

דילוג לתוכן