יישור שיניים למבוגרים

לחיוך ולמראה השיניים שלנו חלק מכריע ביופי ובאסתטיקה של הפנים. שיניים צפופות או רווחים בין השיניים, שיניים בולטות ומסובבות וחוסר אחידות בין השיניים מזדקרות לעיין ומשפיעות על מראה הפנים באופן מכריע. יישור שיניים הינו בין הטיפולים האסתטיים הפשוטים, הבטוחים והזולים, יחסית שהינו בעל השפעה עצומה על המראה והתייחסות הסביבה. בניגוד לניתוחים קוסמטיים אין מדובר בטיפול מסוכן, ובניגוד להרבה טפולים הדורשים חזרה ותחזוקה מדובר בטפול חד פעמי. ניתן לבצע יישור שיניים בכל גיל, באותם כלים ושיטות בהם הטיפול מבוצע בילדים. במבוגרים קיימים אילוצים הנובעים מהשינוי ברקמות עם הגיל, ממצבו הבריאותי של המטופל וממצב השיניים והחניכיים שלו.

הטיפול יבוצע לאחר בדיקה ותכנון קפדניים וטיפול מקדים בבעיות אחרות הקיימות בפה. 

שיטת הטיפול במבוגרים

שיטות הטיפול במבוגרים זהות לאלו בילדים. משך הטיפול לעומת זאת ארוך יותר וזאת משיקולים ביולוגיים של מבנה ומטבוליזם של העצם. שיטות הטיפול השקופות והאסתטיות דוגמת  Invisalign  שכיחות ומקובלות יותר אולם אין כל מניעה לבצע טיפול בסמכים רגילים או סמכים שקופים. בסיום הטיפול יש לבצע קיבוע של המצב כדי למנוע תזוזה של השיניים. לעיתים ניתן לבצע קיבוע קבוע המודבק על השיניים, או באמצעות שחזורים המתוכננים בפה ולעיתים נדרש קיבוע באמצעות סד שקוף. חשוב להבין כי שיניים זזות באופן טבעי, משנות את מיקומן ומצטופפות עם הגיל וכי כדי לשמור על התוצאה הסופית של יישור שיניים יש לבצע קיבוע.

שיקולים לפני ביצוע יישור שיניים במבוגרים

  • מצב החניכיים – מחלת חניכיים שכיחה יותר אצל מבוגרים. יש לטפל ולעצור מחלת חניכיים קיימת לפני שמתחילים יישור שיניים שכן מחלת החניכיים קיימת עלולה להחריף.  במחלת חניכיים מתקדמת נוטים שלא לבצע יישור שיניים כלל. לעומת זאת פתרון של בעיות צפיפות בשיניים  יכול להקל על הניקוי ולשפר את מצבן של החניכיים. 
  • פרקי הלסת – חלק ניכר מהאוכלוסיה הבוגרת סובלת מבעיות במפרקי הלסת. יישור שיניים עלול להחמיר בעיות אלו.
  • תיאום ציפיות – לא תמיד ניתן להגיע לתוצאות המצופות. חשוב לבדוק ולתכנן את התוצאה הסופית הסבירה אליה ניתן להגיע. ברוב המקרים יהיה בתוצאה זו שיפור גדול בהשוואה למצב ההתחלתי.
  • טיפולים, שחזורים ושיקום קיים – חומרים שחזור קיימים ושיניים המחוברות ביניהן בגשרים וכתרים יכולים להשפיע על היישור ויש לתכנן אותו בהתאם.

טיפולים של יישור שיניים מבוצעים במבוגרים גם כטיפול משולב לצורך שיקום הפה ליצירת מרווחים נכונים, להבקעה מאולצת של שיניים ולשינוי מישור הסגר.

קיבעו תור לבדיקה לשם הערכת ההתכנות לביצוע יישור שיניים. בדיקה ראשונית תעריך את התוצאה הסופית האפשרית ואת מצבן של השיניים וההכנות הנדרשות.

/ 5.

שתף עמוד:

לתיאום פגישת ייעוץ מקצועית

השאירו כאן פרטים:

דילוג לתוכן