מניעה וניקוי שיניים – שיננית

מקצוע השיננית עוסק בחינוך לבריאות השן ובגיהות – שמירה על נקיון הפה והשיניים. לשיננית מותר לעבוד באופן עצמאי בפיקוחו של רופא שיניים. שיננית נדרשת ללימודים של שנתיים, הכוללים התנסות מעשית ובחינות רישוי של משרד הבריאות שבסיומן מתקבל רישיון עבודה בתחום.

הפעולות המותרות על פי התקנות לביצוע על ידי שיננית הנן בין השאר

  • הסרת אבנית ומשקעים אחרים
  • ליטוש שטחים כותרתיים של השיניים
  • שימוש בתכשירים למניעת עששת
  • שימוש בתכשירים מתכלים לשחרור מושהה, בטיפול במחלות חניכיים
  • שימוש בתכשירי הרדמה מקומית טופיקליים בדרך של מריחתם בפה
  • מתן ייעוץ, הדרכה וחינוך לבריאות השן ולגיהות הפה והשיניים;
  • בדיקת הפה לצורך הפעולות האמורות.

הביקור התקופתי אצל השיננית מיועד למנוע ולעצור עששת ומחלות חניכיים. במהלך הטיפול מוסרים אבנית ומשקעים אחרים כולל תוצרים של חיידקים, הקיימים על פני השן והשורש, מוסר פלאק – רובד החיידקים , ונעשה שימוש לפי הצורך בתכשירים למניעת עששת ולהורדת הרגישות בשורשים חשופים. לביקור גם משמעות אסתטית וחברתית שכן ניתן להסיר גם כתמים וצביעה חיצונית של השיניים הנגרמת מצביעה של מזון ומשקאות, עישון וצביעה על ידי חיידקים ואף למנוע ריחות לא נעימים מן הפה הנובעים ממחלות חניכיים ועששת.

מהלך הביקור אצל שיננית

במהלך הביקור מותאמים העזרים הנכונים לצורך ניקוי ותחזוקה שוטפת של השיניים, מברשות, קיסמים, מברשות בין שיניות ועוד. הדרכה לניקוי ותחזוקה יום יומית הינו מתפקידיה החשובים והעיקריים של השיננית. זמן הטיפול המוקדש לכל פגישה אצל שיננית הינו כחצי שעה. בזמן זה תבדוק השיננית את מצב הפה, תדריך את המטופל לגבי תחזוקה שוטפת ומניעה נכונה ותבצע את פעולת הניקוי בפה. יש ונדרשת יותר מפגישה אחת לצורך סילוק אבנית מלא.

לעיתים נדרשים אלחוש או הרדמה לצורך הטפול אצל השיננית. לשננית מותר לעשות שימוש בחומרי הרדמה בצורה של משחה. כאשר יש צורך תבוצע הרדמה מקומית על ידי רופא השיניים לצורך הטפול. תדירות הביקור הנדרשת משתנה לפי קצב יצירת האבנית והבעיות מהן סובל המטופל. תדירות זו נעה בין אחת לשלושה חודשים לבין אחת לחצי שנה.

אנו ממליצים כי תקבעו תור לבדיקה שבה נמליץ על הטיפול הנדרש אצל שיננית, תדירות הטפול והדרכים למניעה של מחלות הפה והשיניים.

/ 5.

שתף עמוד:

לתיאום פגישת ייעוץ מקצועית

השאירו כאן פרטים:

דילוג לתוכן