שתלים דנטליים נאחזים בעצם הלסת ומקובעים בה. כאשר אין נפח מספיק של עצם כדי לאחוז בצורה טובה את השתל, ללא ניתן לבצע שתלים דנטליים. חוסר העצם יכול להיות במימד הגובה או במימד הרוחב של העצם. השתלת עצם מאפשרת להוסיף לנפח העצם, לאפשר חביקה של השתל מכל צדדיו והחדרת שתלים באורך ובקוטר מספיק כדי לאפשר אחיזה ויציבות לאורך זמן. השתלת עצם הינה הליך מוכר ומבוקר המבוצע מזה שנים רבות עם שעורי הצלחה גבוהים. הידע והנסיון הרב שנצבר בביצוע השתלת עצם מאפשר לנו להרחיב את יכולות השיקום באמצעות שתלים גם למקרים בהם קיים חוסר עצם.

הסיבות לחוסר עצם

  1. מחלת חניכיים – מחלת חניכיים מתקדמת גורמת לספיגה, נסיגה והרס של העצם מסביב לשן. עם אובדן השיניים נותרת עצם דקה, חסרה ובגובה נמוך משמעותית.
  2. מבנה אנטומי – מבנה קטן וצר של עצם הלסת , קרבה של הסינוס ( חללי מערות האעף) לחלל הפה או של התעלה המנדיבולרית ( תעלת העצב וכלי הדם בלסת התחתונה) יוצרים מצב בו חסר מקום בעצם לצורך השתלה.
  3. זיהומים – תהליך דלקתי/ זיהומי יכול להיות הרסני לעצם ולגרום לספיגתה.
  4. עקירות – ריפוי לאחר עקירה יכול להותיר כמות לא מספקת של עצם.
  5. לחץ של תותבות על העצם
  6. רכס מחוסר שיניים – רכס הלסת הולך ונספג כאשר הוא נותר זמן רב מחוסר שיניים.

סוגים של השתלת עצם

  1. שימור רכס – השתלת עצם מיידית לאחר העקירה.  עם עקירת השן מבוצע תהליך של הוספת תחליף עצם בטכניקה שמעודדת ועוזרת ליצור עצם בחלל הנוצר.
  2. עיבוי רכס – (אוגמנטציה) – בניית העצם והוספת נפח לרוחב הרכס או להגבהתו.
  3. הרמת סינוס – בניית עצם בתוך חלל הסינוס המקסילרי ( מערות האף) כך שגובה העצם בלסת העליונה גדל.

מתי מבצעים את השתלת העצם

לעיתים ניתן לבצע השתלת עצם, כפי שנאמר, עוד בשלב העקירה. השתלת עצם מבוצעת כשלב מקדים ונפרד לפני ביצוע שתלים ואז יש להמתין מספר חודשים עד לקליטת העצם לפני שמבצעים את השתלים.

בחלק גדול מן המקרים ניתן לבצע את השתלת עצם יחד עם החדרת השתלים הדנטליים באותו תהליך.

השתלת עצם – טכניקת ביצוע

ניתן לבצע השתלת עצם תוך הוספת עצם ממקור חיצוני או עצמי, תוך שילוב של ממברנות התוחמות ומגדירות את האיזור בו תבנה העצם ושומרות עליו וכן בשילוב של חומרים המעודדים יצירה עצמית של עצם ( תהליך של רגנרציה – עידוד יצירה מחדש)

סוג העצם המושתלת

עיקרה של השתלת עצם מבוצעות בעזרת עצם במבנה גרגרי המגיעה כחומר מינרלי בלבד. מקור העצם במקרה זה יכול להיות סינתטי, עצמות בע”ח או אף ממקור אדם. ניתן להשתמש גם בעצם עצמית אשר נקצרת מאיזור הניתוח  או מאיזור אחר בלסת. במצבים קיצוניים עושים משתילים גם גושי עצם ( בלוקים)  או עצם מאזור אחר בגוף כגון האגן. הליך זה נעשה בד”כ בהרדמה כללית .

התקשרו וקיבעו פגישת יעוץ ראשונית במהלכה נוכל להתחיל ולבנות את תכנית הטיפול המתאימה לכם באמצעות צוות המומחים במרפאה.

/ 5.

שתף עמוד:

לתיאום פגישת ייעוץ מקצועית

השאירו כאן פרטים:

דילוג לתוכן